Tuesday, December 21, 2010

GOLONGAN YANG SENTIASA MENANG


GOLONGAN YANG SENTIASA MENANG


ERTINYA :-

Daripada Mughirah bin Syu'bata Rodhiallahuanh berkata : " Rasulullah s.a.w. bersabda : Sentiasa di kalangan kamu ada golongan yang berjaya (dalam perjuangan mereka) sehinggalah sampai suatu saat yang dikehendaki oleh Allah Subhanahu Wataala. Mereka sentiasa berjaya.

HR : Imam Bukhori

KETERANGAN :

Allah Subhanahu Wataala telah menjadikan umat Islam ini umat yang terakhir sekali. Walaupun di hari ini ada dikalangan umat Islam yang tidak mengambil berat tentang agama mereka, tetapi masih ada golongan yang bersungguh-sungguh untuk mempelajari agama dan memperjuangkannya. Walaupun ramai di kalangan umat Islam yang telah hancur, walaupun syiar2 Islam diinjak-injak di sebahagian tempat, tetapi di tempat lain syiar Islam masih lagi gagah dan teguh. Walaupun pejuang2 Islam ditindas dan disiksa pada suatu tempat tetapi di tempat lain mereka akan disanjung dan dihormati. Begitulah seterusnya umat Islam tidak akan lenyap dari permukaan bumi ini….

Hinggalah sampai pada masa yang dikehendaki oleh Allah Subhanahu Wataala. Maka pada masa itu Allah Subhanahu Wataala akan mematikan semua orang2 Islam dengan tiupan angin yang mematikan setiap jiwa yang beriman dan yang tinggal setelah itu hanyalah orang2 yang jahat atau orang2 kafir, maka pada saat itulah akan berlakunya qiamat.

No comments:

Post a Comment